Jun 17, 2014

BEAUTY: Lets talk About My Hair

Mijn haar? Tja, wat zal ik er over zeggen! Mijn haar heeft alle kleuren bijna wel gezien, daarnaast is het vaak genoeg van lang naar kort gegaan. Ik was altijd zo gekke meid, die spontaan naar de kapper kon gaan en met een bob naar buiten liep. Mijn haar heeft veel te verduren gehad en ik heb het ook 1 keer goed verpest, omdat ik zo nodig hoog blond wilde zijn. En dat terwijl ik zelf nog donkerbruin haar had. Ja, grootste fout in mijn leven. Ik kon natuurlijk mijn mooie lange lokken afknippen, omdat het beschadigt was.

Het afgelopen jaar ben ik vrij rustig met mijn haar. Ik heb het voor het laatst kastanjebruin geverfd in september en ik ben al zeker anderhalf jaar op lange haar tour. Alleen puntjes bijknippen en laagjes. Meer mag de kapster niet doen. En ik vind het fijn zo. Dat lange haar blijft voorlopig.


Alleen nu kom ik weer op het punt verven. Ik had geen idee wat mijn eigen haar kleur was. Ik riep altijd lichtbruin, maar nu ik het zo lange tijd niet geverfd hebt lijkt het eerder donkerblond. Ik heb wel altijd van mijzelf lichte blonde voorplukjes gehad. In de Spice Girls tijdperk dachten de meeste altijd dat ik het geverf had, want dat was toen "in". Maar nee, de hoogblonde voorplukjes waren puur natuur. Natuurlijk geloofde niemand dat.


Ik wil mijn haar niet verven en de uitgroei stoort mijn nog niet. Ben alleen bang als ik terug kom van vakantie dat mijn bovenkant blond is en de onderkant roodbruin. Omgekeerde ombre dus! In iedergeval wil ik het verf er uit laten groeien en dat gaat wel een tijd duren. Ook heb ik erover nagedacht om highlights te doen. Maar dat heb ik een keer eerder gehad, maar dat was geen groot succes. Het stond leuk, alleen mijn haar was onhandelbaar toen. Dus nee, er komt geen verf in mijn haar. 

Het lijkt wel alsof ik rustiger ben geworden betreft mijn haar. Had ik vroeger er allang een ander kapsel gehad, nu ben ik tevreden met mijn haar. Lekker lang en misschien ga ik wel gewoon voor de puur natuur look. Mijn eigen haarkleur, want die heb ik in al geen 10 jaar meer gezien.


No comments:

Post a Comment