May 24, 2014

MOVIES: Vampire Academy

Rose Hathaway is een Dhampir: half mens, half vampier en beschermer van de Moroi, vredelievende sterfelijke vampieren die discreet in onze wereld leven. Haar taak is om de Moroi te beschermen tegen de bloeddorstige onsterfelijke vampieren, Strigoi genaamd. Dit is haar verhaal.


Wat vind ik van de film?
De rage met vampieren in films in boeken komt naar mijn idee bijna tot zijn eind. Jaren geleden zette stephany Meyer de trend met haar Twilight series en opeens kwamen er heleboel boeken en films met als thema vampieren. Ook werden oudere boeken opeens omgetoverd tot series, zoals The Vampire diarree. Vampire Academy is zo'n boek serie die wordt verfilmd, maar in mij ogen veel te laat. Maar toch wilde ik het een kans geven en wat heb ik een spijt daarvan. Ik heb zelf nooit de boeken gelezen, maar wist ongeveer waar het over ging. 
De film loopt niet soepel en er zit niet echt een chemie tussen de personages. De film komt bij mij koud over en het acteerwerk van de acteurs is ook niet al te best. Ik vind de verhaallijn heel rommelig en slordig overkomen en in mijn ogen is de film vaker saai en irritant, dan dat het mijn aandacht houdt. Het is daarom ook niet raar, dat mijn gedachten vaker ergens zijn dan bij de film.
Nee, voor mij is de film niet een must see film. En valt hij flink in de schaduw van de andere vampieren films of series.

Beoordeling: *

No comments:

Post a Comment